مطالبه گر

مطالبه گر

مطالبه گر

مطالبه گر

مطالبه گر

رونق کاسبی با حراج دین و فرهنگ !

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۱۳ ب.ظ

 

۹با نگاهی گذرا به محتوای برخی از سایتهای اشتراک گذاری فیلم و عکس ایرانی از جمله آپارات، تی وی پلاس ،فیلم و عکس ، لنزور و ویسگون ، به راحتی به عدم نظارت دستگاههای ذی ربط  پی خواهیم برد .‌

اگر چه ممکن است در برخی قوانین تصویب شده در جمهوری اسلامی ایران نواقصی وجود داشته باشد ولی به برکت برقراری این نظام ، جامعه از قوانین مطابق با دستورات اسلامی بی بهره نیست.


پیدایش معضلات فرهنگی و رشد فرهنگ ابتذال در بین اقشار مردم ،به دلیل نبود و نقص قوانین اسلامی و فرهنگی نیست ، بلکه ناشی از نقص و بی توجهی مسئولانیست که در انجام مسئولیت ، تعهدات خود را به فراموشی سپرده اند .

نقص از عدم صلاحیت افرادیست که در پست های اجرایی قرار گرفته و از بی تدبیری و بی کفایتی و یا تعمدا  ، برای کسب منافع مادی بیشتر خود را به تغافل زده اند .

نقص از دنیا طلبانیست که چشمانشان را بر قوانین بسته اند تا با ذبح دین و فرهنگ به منافع مادی بیشتری دست یابند .


سؤال اینجاست که این منافع مادی  به چه میزانیست و چگونه بدست آمده ؟

 چرا سایتهای اشتراک گذاری فیلم و عکس ، در کشور اسلامی ایران بدون مانع و تا این اندازه آزادانه عرصه تاخت و تاز برخی تصاویر و فیلمهای دور از شئونات شده اند ؟!


 پاسخ این است که این سایتها از راههای متعدد ، سودهای مالی فراوان کسب می کنند .

از روابط پشت پرده با شرکتهای ارائه دهنده  خدمات اینترنتی ( isp ) که دارای مجوز از وزارت ارتباطات هستند ، گرفته تا دلالی پهنای باند که در معاملات پنهانی با  مخابرات صورت می گیرد ، همچنین فروش VPN و  تبلیغات و تولید ترافیک ، که همه و همه راههای کسب در آمدهای هنگفت این سایت ها محسوب می شوند .

اینگونه سایت ها در اغلب موارد به منظور جلب مخاطب و بازدید کننده بیشتر ، فضا را آزادانه جلوه داده تا میزان آپلود و شیر ، لود و دانلود بالاتری داشته باشند و با بدست آوردن مخاطبین بیشتر ، کاربران  فعال را افزایش داده تا بدین وسیله رتبه سایت خود را ارتقا دهند و در نتیجه سود مالی بیشتری را به دست اورند .


با توجه به عدم نظارت سایت های اشتراک گذاری عکس و فیلم و بدنبال اطلاع از در آمدهای مالی این سایت ها سوال دیگری مطرح می شود :

چه ارتباطی بین این سایت ها و مقامات مسئولی که وظیفه نظارت بر آنها را به عهده دارند وجود دارد که باعث شده از تخلفات اینترنتی به راحتی عبور کرده و آن را  نادیده انگارند ؟!


کدام  دستگاههای اجرایی ، مسئول رسیدگی به تخلفات اینترنتی بوده و باید پاسخگوی این بی قانونی باشند ؟!



دستگاهها و ارگانهای مربوط به تخلفات رایانه ای :

۱_کارگروه تعیین  مصادیق مجرمانه

 ۲_ پلیس فتا


«کارگروه تعیین  مصادیق مجرمانه اینترنتی »

پس از اینکه قانون جرائم رایانه ای در سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید ، کار گروه مصادیق مجرمانه بنیانگذاری شد .این کارگروه زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس قوانین مصوب ، اعضای آن موظف شدند  هر دوهفته یکبار تشکیل جلسه داده و در خصوص فیلتر شدن سایت و یا وب گاههای مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشند .


اعضای این کارگروه عبارتند از:

۱_دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)

 وزرا یا نماینده های ،وزارت خانه های :

۲*اطلاعات

۳* فرهنگ و ارشاد اسلامی 

۴* ٔدادگستری 

۵* ارتباطات و فناوری اطلاعات

۶* علوم تحقیقات و فناوری

۷* آموزش و پرورش

۸*فرمانده نیروی انتظامی

۹* یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

۱۰*یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تائید مجلس شورای اسلامی

۱۱*رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

۱۲*رئیس سازمان صدا و سیما

۱۳*نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی


فهرست مصادیق محتوای مجرمانه که در صورت تخلف اینترنتی از سوی کارگروه قابل پیگیری است عبارتند از ::


الف) محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی

ب) محتوای علیه مقدسات اسلامی

ج) محتوای علیه امنیت و آسایش عمومی

د) محتوای علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی

ه) محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای و سایر جرایم به‌کار می‌رود.


«پلیس فتا »

به موازات کارگروه مصادیق مجرمانه، پلیس فتا نیز که مخفف (فضای تولید و تبادل اطلاعات ) است ، برای فعالیت در چهار حوزه مهم و برخورد با تبهکاران و متخلفان این حوزه ها در سال ۱۳۹۱ تشکیل شد .

پلیس فتا با اهداف مشخصی شروع به کار کرد .

یکی از مهم ترین آنها صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه ، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع ،  اسرار و اقتدار ملّی در فضای تولید و تبادل اطّلاعات و........می باشد .



با توجه به اینکه سایت های اشتراک گذاری عکس و فیلم  با هدف پاسخگویی به نیاز کاربران ایرانی در این زمینه تشکیل شده و طبق قانون می بایست در محیطی سالم و ایمن بر پا شوند ، متاسفانه شاهد آن هستیم که این فضا به محیطی نا امن بخصوص برای قشر آسیب پذیر ، یعنی جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.


اینک به چند مورد از تخلفات این سایت ها اشاره می کنیم :

انتشار کلیپ های ضد شیعی و اشخاص معلوم الحال وهابی از جمله عبدالحمید ، مفتی گروهک تروریستی توحید و جهاد ویا عبد القادر ، کارشناس شبکه تکفیری سیاسی ، به منظور  تحریک مردم در کشتار شیعیان و توهین های ملازاده به امام خمینی( رحمت الله علیه )توسط مدیر شبکه وهابی ...

تبلیغ و نشر سخن جاسوسان سرویس های اطلاعاتی که علیه مکتب اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن پراکنی می کنند .

تبلیغ و نشر کلیپ های مبتذلی که به  روابط جنسی اشاره داشته و یا در آن  تبلیغ ادیان و اشخاص فاسد  صورت گرفته است .

تبلیغ و نشر آثار خواننده های هتاک و توهین کننده به اهل بیت و آیات قرآن .

تبلیغ فیلم و تصاویر  مراسم قمه زنی ، از گروههای بظاهر شیعی که در خدمت دستگاههای جاسوسی صهیونیستی می باشند  و به رواج تفکرات انحرافی صادق شیرازی می پردازند.

کلیپ های تبلیغ مسیحیت و بزرگنمایی ادیان ایرانی و آریایی و نازی و معرفی هیتلر ، به عنوان بزرگ مرد تاریخ .....


اینها نمونه هایی از تخلفات اینترنتی در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس بود که  از طرف دستگاههای اجرایی مورد بی توجهی قرار گرفته و بعضا در صورت شکایت ترتیب اثر داده نشده است  و این در حالیست که برخی از فیلم و کلیپ های تصاویر جنگ تحمیلی و به عنوان مثال کشتار حلبچه به بهانه دلخراش بودن با گزارش افراد معلوم الحال حذف شده اند !.


با شناخت اعضای کارگروه و مطالعه اهداف و قوانین دستگاهای اجرایی و مشاهده تخلفات اینترنتی که از سوی برخی سایت های داخلی صورت میگیرد و بی توجهی مسئولان مربوطه ،  مشخص می شود قانون آنها را موظف به اجرای احکام اسلامی دانسته و اشتراک گذاری فیلم و عکس ، با محتوی خلاف مقدسات و عفت عمومی ، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد . 


اما با همه این تفاسیر  ، جای بسی تعجب و تاسف است که شاهد اینگونه تخلفات از سوی سایت های داخلی هستیم و تاسف بالاتر از عدم توجه و نظارت مطلوب دستگاههای ذی ربط بر این تخلف هاست.


سوال آخر...

سوال آخر از مسئولین مربوطه اینست که اگر شما مجری قانون مصوب در جمهوری اسلامی ایران هستید ، طبق احکام کدام اسلام ،قانون را پیاده کرده اید ؛

              

           «اسلام آمریکایی یا اسلام ناب محمدی( ص)؟! »



نظرات  (۵)

با سلام. وبلاگ پرمحتوایی دارید. خداقوت...
ابن مقاله به موضوع حساسی اشاره کرده. اینکه مثالهای متعددی از محتوای کلیپهای موجود در این سایتها زدید خیلی خوب بود. اگر یک سری نکات ویرایشی هم رعایت بشه و تعداد پاراگرافهای مقالتون کمتر بشه به نظرم بهتره.
موفق باشید....
با سلام و خسته نباشید. از مطالب به روز و ارزنده تون استفاده کردم . امیدوارم سطح آگاهی عمومی همراه با مسئولیت پذیری مسئولین افزایش پیدا کند و شاهد چنین حراج های تاسف باری نباشیم. و من الله التوفیق
  • عمار فضای مجازی
  • سلام خداقوت بسیار عالی و کامل و جامع بود
    سلام علیکم

    جزاکم الله خیرا

    سلام، با تشکر از شما

    "رونق کاسبی با حراج دین و فرهنگ !"

    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/43315


    در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

    هدیه سایت "حرف تو" به شما: امام خمینی ره: امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى است. و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامى رونق و زرق و برق کاخهاى سفید و سرخ را از بین خواهند برد.

     

    یا علی

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی